Novost Povijest projekta

U završnu fazu ulaze radovi na izgradnji novog pomorsko-putničkog terminala u Veloj Luci

U završnu fazu ulaze radovi na izgradnji novog pomorsko-putničkog terminala u Veloj Luci, koji će biti važna poveznica otoka Korčule s kopnom.

„Izvođenje radova se odvija prema dinamičkom planu te je do sada izvedeno 85% radova. Završetak radova se očekuje krajem studenog ove godine“, doznajemo od Borisa Žuvele, ravnatelja Županijske lučke uprave Vela Luka koja je nositelj ovog velikog projekta vrijednog više od 111 milijuna kuna. S udjelom EU sufinanciranja u iznosu od preko 77 milijuna kuna, pomorsko-putnički terminal u Veloj Luci trenutno je jedan od najvećih projekata lučke infrastrukture u Hrvatskoj koje financira Europska unija, a ujedno i najveći u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

Cilj projekta je, premještanjem luke iz centra Vela Luke u novi pomorsko-putnički terminal na prostoru ispred bivše tvornice “Jadranka”, povećati kapacitet u obalnom linijskom prometu. Projekt će riješiti i problem prometnih gužvi u centru mjesta, ugroženu prometnu sigurnost te prekapacitiranost trajekta, a što je bitno za gospodarski razvoj i kvalitetu života na otoku. Naime, prostorna ograničenja sadašnjeg trajektnog pristaništa došla su do svog kraja i ono nije u mogućnosti pratiti povećanje broja putnika i vozila na liniji za Split i Lastovo, a za koje je ukrcaj vozila moguć jedino preko luke Vela Luka.

Po dovršetku radova ispred bivše tvornice “Jadranka” bit će uređeno 515 metara obalne trase, uz koju će se izgraditi tri trajektna veza, i to dva za trajekte dužine 70 metara i jedan za trajekt dužine 150 metara. Na ukupno raspoloživoj operativnoj zaobalnoj površini od 18 685 m2 formirat će se stajanke za čekanje za ukrcaj automobila, parkiralište i ostali potrebni manipulativni prostor.

Radove izvodi tvrtka Pomgrad inženjering d.o.o., koja je u posao uvedena u posao 27. svibnja 2021. godine. Do travnja ove godine izvedeni su svi radovi pod morem.

„To uključuje izvedbu 25 komada armiranobetonskih bušenih pilota, 83 komada armiranobetonskih naglavnih ploča, 300 metara podmorskog obalnog zida, podmorskog lučkog iskopa i nasipavanje kamenog nasipa u obuhvatu od ukupno 35.000 m3. Izrađeni su i montirani svi predgotovljeni armiranobetonski elementi, njih ukupno 314, a početkom srpnja je završena i monolitizacija konstrukcije. Postavljene su i sve kamene poklopnice i lučko svjetlo, a sada je u tijeku izvođenje instalaterskih radova, ugradnja polera i bokobrana kao i priprema za izvođenje radova na završnoj obradi površina budućeg terminala“, rekao nam je Žuvela.

Novi terminal omogućit će bolje uvjete za prihvat trajekata, što dugoročno donosi veći broj putnika i vozila, olakšan prijevoz prema kopnu te, nadaju se u Županijskoj lučkoj upravi, uvođenje dodatnih linija.

„Time će stanovnicima Vele Luke i ostatka otoka Korčule tijekom cijele godine biti olakšan pristup radnim mjestima, obrazovnim ustanovama, medicinskoj skrbi i drugim uslugama na kopnu. Bez kvalitetnog povezivanja s kopnom, otoci stagniraju. Kvalitetno povezivanje otoka Korčule s kopnom znači moderne luke koje mogu prihvatiti veće trajekte i velik broj vozila i putnika. Upravo bi do toga trebao dovesti ovaj projekt“, ističe Žuvela.

Sve informacije o provedbi ovog projekta, koji će otvoriti nove vidike i mogućnosti razvoja Vele Luke, mogu se doznati i na službenim mrežnim stranicama: ppt-velaluka.hr.

Ukupna vrijednost projekta “Izgradnja pomorsko-putničkog terminala Vela Luka“ iznosi 111.232.917,60 kuna, od čega se 77.191.708,72 kuna sufinancira bespovratnim sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.

Sadržaj članka isključiva je odgovornost Županijske lučke uprave Vela Luka.